-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
De uil Boo: Leerzame computerspelletjes en apps
De uil Boo verzamelt leerzame computerspelletjes en apps.
Het is een leuke manier om jonge kinderen door middel van stimulerende spelletjes te leren een computer, tablet of smartphone te gebruiken. Zo werk je aan mediakundige vaardigheden. …WebsiteLeerkracht, Ander -
Sinterklaastool: Schrijfhulpmiddel
Iedereen weet al dat je kan spreken tegen een computer. Je kan ook apps maken die luisteren naar wat je zegt.
Hoe leuk is het niet voor een jong kind om via een app aan Sinterklaas te vragen hoe hij het speelgoed voor zijn verlanglijstje moet …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Myopie: Preventieposter
Bijziendheid of myopie is een oogafwijking die ontstaat in de kinderjaren. Deze afwijking komt wereldwijd meer en meer voor. Dit is vooral te wijten aan minder blootstelling aan daglicht en overmatig schermgebruik.
De poster geeft enkele …
Downloadbaar lesmateriaal -
Euro Space Center
Euro Space Center is een Waals doe-center en laat je kennismaken met het dagelijks leven van astronauten. Herbeleef de verovering van de ruimte en loop op de maan en Mars.
WebsiteLeerkracht -
Les jours de la semaine: Chanson
Liedje en lesvoorbereiding om de dagen van de week aan te brengen. Bevat ook een visuele weergave van de tekst met prenten.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Zibilla staat op haar strepen: Lesmap bij de film
Deze Franstalige lesmap hoort bij de animatiefilm Zibilla staat op haar strepen.
Het verhaal
Zibilla, een kleine zebra geadopteerd door een paardenmama en -papa, wordt op haar nieuwe school de hele tijd gepest met haar strepen. Na een tijdje …Downloadbaar lesmateriaal -
Codéfi robotique et objets connectés
CoDéfi wil leraren zo goed mogelijk ondersteunen bij het computationeel denken. Het webplatform is ontwikkeld voor het delen van projecten, uitdagingen en video's over robotica.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Bevorderen van executieve functies: Zet je stoel correct weg
Tussen drie en vijf jaar maakt de kleuter een periode van snelle ontwikkeling door. Hij wil dan alles alleen doen. Daarbij oefent en ontwikkelt hij zijn executieve functies. Om het kind te helpen deze fundamentele vaardigheden te ontwikkelen laat …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Brick Building: Constructies bouwen op de computer
Een computerbouwspel voor kinderen. Je leerlingen kunnen allerlei constructies maken vanuit hun eigen creativiteit.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordenschat: Flashcards - Oh là là! K3
Met deze woordkaartjes oefenen leerlingen de woorden uit thema 2 van de methode Oh là là! K3.
Interactieve oefeningLeerkracht, Pedagogisch begeleider, … -
Woordenschat: Flashcards - Oh là là! K3
Met deze draaikaartjes oefenen leerlingen de woordenschat uit thema 1 van de methode Oh là là! K3.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, Pedagogisch begeleider, …