-
Middenvolwassenheid - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken en die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13 over middenvolwassenheid..
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Jongvolwassenheid - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken en die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13 over jongvolwassenheid.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Volwassenheid: Intro (13) - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13, een intro over volwassenheid.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Welkom in AZ Odi: Cultuursensitief ziekenhuis
De patiëntenpopulatie in ziekenhuizen wordt steeds diverser. Botsen jullie wel eens op uitdagingen op vlak van taal, cultuurverschillen of discriminatie? Ga dan zeker op ontdekkingstocht in AZ Odi. Op elke afdeling van dit cultuursensitieve …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Kringloop van armoede
Interactief beeld om zelf te ontdekken i.v.m. de kringloop van armoede.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Beleidsorganisaties kinderopvang: Overzicht
Interactief beeld met bronnen m.b.t. beleidsorganisaties kinderopvang.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Paint With Music: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve oefening kan je tekeningen maken die worden ingezet in muziekfragmenten. Je gebruikt een penseelstreek om de muziek te tekenen.
Je kan kiezen tussen vier verschillende werelden waarin je gaat tekenen:
…Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Stanford prison experiment: Quiz
Quiz over de basisgegevens over het Stanford Prison Experiment van Philip Zimbardo.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Milgrams experiment: Quiz
Quiz met de basisinformatie over het experiment van Milgram.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Het verhaal van Kaspar Hauser: Eduscape
In deze eduscape leer je meer over de wereldberoemde negentiende eeuwse jongen, Kaspar Hauser, het kind van Europa. Er wordt ook dieper ingegaan op het tot stand komen van een beeldverhaal.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Squid Game: Quiz
Quiz over Squid Game, de populaire Netflix reeks.
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
Leren: Wat en hoe?
Verschillende leerprocessen komen aan bod in dit leerpad:
- klassieke en operante conditionering;
- imitatieleren;
- probleemoplossend leren.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner