-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Het technieklokaal van Meester Sander: Videorondleiding
Ik ging op bezoek bij Meester Sander. In de school in Meppel is een technieklokaal, er worden workshops aangeboden voor kleuters en leerlingen lagere school. De workshops gaan ook door in het weekend of tijdens vakantieperiodes.
Op de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Stapelspeelgoed: Doe-het-zelfspeelgoed
Maak zelf dit eenvoudig stapelspeelgoed. Combineer het stapelen met opdrachten rond het herkennen van kleuren, vormen van patronen, telopdrachten ...
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Tellen tot en met 10: Maak je eigen telbord
Laat je door dit filmpje inspireren bij het maken van een eigen herbruikbaar spelbord.
De kinderen leren en oefenen het tellen tot en met 10.VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Textiel en de circulaire economie
Tom Duhoux, onderzoeker circulaire economie bij VITO, neemt jullie mee in de wereld van textiel en de uitdagingen ervan.
Textiel heeft de 4de grootste milieu-impact van alle consumptiegoederen. We kopen elk jaar 26 kg kleding per persoon in Europa. De …
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
De speurtocht naar de kunstdief: Instructiefilm en lesfiche
In dit filmpje legt de toevoeger aan de leerkracht uit hoe hij of zij de speurtocht met de leerlingen in het domein drama met integratie met media en wiskunde kan integreren.
De speurtocht ligt binnen het thema kunst.
We zoeken het …
Video (11)Student (lerarenopleiding) -
Unplugged programmeren met mTiny
Dit is een informatieve video over de mTiny. Deze robot maakt het mogelijk om op een interactieve manier leerlingen probleemoplossend en logisch te laten nadenken. Met dit robotje kan je leerlingen op een speelse wijze laten kennismaken met …
VideoStudent (lerarenopleiding) -
Samen op weg met Toontje Patroontje - 6: Rijtje en patronen aanvullen
Patroonvaardigheden in de kleuterklas. Patronen zijn ontzettend leuk om mee te oefenen. Ze laten kinderen op een speelse manier kennismaken met wiskunde. Het inzicht in patronen is belangrijk voor de wiskundige ontwikkeling van je kleuters.
…Video (5)